Branding

Een sterk(er) merk.

Je wilt meer naamsbekendheid binnen je doelgroep en een uitstraling die gezien mag worden. Maak van je werk een merk.

Wat is branding?

Maak van je werk een merk.

Branding is meer dan een loos begrip gebruikt door marketing guru’s. Het is de complete beeldvorming, het gevoel en de reputatie van jouw bedrijf. Het bepaalt mede het succes van je bedrijf! Uitermate belangrijk dat je merk staat als een huis. Een belangrijk onderdeel van je branding is de huisstijl.

Branding is een proces

Je bedrijf branden, is het proces waarbij je betekenis en emotie toevoegt aan wat je doet. Je geeft je bedrijf hiermee lading. Als je merk staat als een huis, betekent dit dat de losse onderdelen van jouw huisstijl zonder context een gevoel oproepen bij consumenten. Daardoor zullen potentiële klanten je merk snel kunnen herkennen. Als de uitstraling van jouw merk de juiste is, geeft dit consumenten een reden om jouw producten of diensten boven die van de concurrentie te verkiezen.

Het doel van branding​

Loyale klanten aantrekken behouden. Dat is uiteindelijk het doel. Het gaat dus verder dan alleen een logo of huisstijl. Zo moet je bijvoorbeeld ook een product of dienst leveren in overeenstemming met wat je belooft. Een merk is namelijk niet (alleen) wat je klanten vertelt. Het is wat klanten elkaar vertellen. Branding komt dus terug bij elke aanraking die een (potentiële) klant heeft met je merk.