E-mail marketing

Conversiegoud uit de 1970s

Een-op-eengesprekken met inhoud. Maar dan op grote schaal.

Wat is Email marketing?

No nonsense, just responses

Je zult vast wel eens gehoord hebben dat social media marketing, email marketing vervangt. Om maar meteen met de deur in huis te vallen; klopt niet! Deze vorm van ‘direct marketing’ is en blijft de meest effectieve manier om jouw klanten te bereiken. En dat ook nog eens kosteneffectief. Het kost je namelijk geen advertentie euro’s!

De kracht van email marketing

Met een sterke email marketing campagne kun je op het juiste moment, de juiste boodschap tonen aan jouw doelgroep. Het klinkt misschien als een hele opgave. Daarom is het belangrijk om vooraf goed in kaart te brengen wat je doelen zijn. Zo kun je geautomatiseerde berichtjes sturen zoals een welkomstmail of verjaardagsmail met een kortingscode! Wie wil dat nou niet? Op deze manier blijf je vers in het geheugen van je klanten.

twee online marketing deskundige

De juiste e-mail marketing software

Afhankelijk van (o.a.) je budget en de grootte van je mailinglijst, kies je de e-mail marketing software uit die bij past. De meeste softwarepaketten geven je inzicht in statistieken zoals geopende e-mails en doorklikratio. Elke e-mail die je verstuurt, geeft je zo meer informatie en inzicht in wat jouw doelgroep graag wil lezen.

Aan de slag

Je kent het wel. Je wordt wakker, opent je mail en… Goedemorgen! 20 nieuwsbrieven van verschillende bedrijven. Klaar om ongelezen de prullenbak in te gaan. Eeuwig zonde! Want email marketing is het uitgelezen medium om jouw doelgroep te bereiken. Maar dan wil je wel, dat je nieuwsbrieven geopend en gelezen worden. Of beter nog, dat lezers converteren! Wil jij ook verzorgde nieuwsbrieven versturen die converteren? Samen bepalen we de thema’s en frequentie, wij doen de rest.