Adverteren op Google

Slim adverteren in zoekmachines.

Slim zoekmachine adverteren, dat is SEA wat ons betreft. Zo heb je snel en gericht resultaat. Wij realiseren een Google Ads campagne (voorheen Google Adwords) gericht op de belangrijke pagina’s en zoekwoorden binnen je website. Daarbij zijn we Google Partner, wat betekent dat we volgens Google de kennis, kunde en ervaring hebben om effectieve SEA campagnes op te zetten en te beheren.

Wat is Search Engine Advertising?

Meteen op nummer 1.

Adverteren op Google , ook wel Search Engine Advertising (SEA), is een efficiënte manier om direct meer bezoekers op je website te krijgen. Je wil ‘hoger in Google’, maar liever niet weken of maanden wachten op resultaat? In dat geval is SEA en perfect medium. 

Google SEA

Afhankelijk van je branche en doelen, heeft Google adverteren meerdere platformen die aansluiten bij wat je wil bereiken. Zo kun je in Google adverteren zichtbaar zijn door middel van o.a. ’Search Ads’, ‘Display Ads’, ‘Shopping Ads’, ‘Video Ads’. Daarnaast kun je ervoor kiezen om ‘Performance Max’ campagnes in zetten. Deze vorm van adverteren op Google maakt het mogelijk om alle Google platformen in één campagne te combineren. De mogelijkheden lijken dus wel eindeloos, maar je budget is dat natuurlijk niet.

Google adverteren kosten

Google biedt veel controle over je advertenties. Zo bepaal je bijvoorbeeld zelf jouw dagbudget. Dit betekent dat je per maand niet meer uitgeeft dan je wil. Als we met zoekmachine adverteren aan de slag gaan, bepalen we samen wat je doelen zijn. Dit koppelen we aan een budget. Zo weet je qua kosten waar je aan toe bent. Wij monitoren en optimaliseren jouw campagnes vervolgens, zodat je een optimaal resultaat haalt binnen je budget. Of het nu gaat om contactmoment, leads, reserveringen, of productverkopen. Opzoek naar de best mogelijk doelgroep! 

De kracht van adverteren op Google

Adverteren op Google biedt de kans om real-time advertenties aan te passen. Door de rapportages en inzicht in data die dit medium geeft, krijgen we inzicht in wat er werkt en wat vooral niet werkt. Op basis van deze bevindingen passen we aan en stellen we bij. Wat adverteren op google zo krachtig maakt? opsomming:

  • Gericht op conversie (aankopen, leads)
  • Vast budget instellen (nooit meer uitgeven dan afgesproken)
  • Direct ‘live’ (snel resultaat)
  • Meetbaar (live rapportages)
  • Doelgericht adverteren (nauwkeurig doelgroep bepalen)

Verschil SEA en SEO

Als het gaat om SEA en SEO, hoef je niet te kiezen. Door SEO en SEA te combineren, zul je uiteindelijk de beste resultaten behalen. Dit omdat ze elk hun eigen korte- en langetermijnvoordelen hebben en elkaar versterken!

SEO is alles wat je doet om ervoor te zorgen dat je website hoger in de zoekresultaten verschijnt, zelfs als je Google er niet voor betaalt. Het opbouwen van autoriteit in zoekmachines heeft echter tijd nodig.

SEA daarentegen geeft direct resultaat! SEA geeft daarbij de mogelijkheid om mensen te bereiken waarvan de kans groot is dat ze daadwerkelijk iets willen kopen. Wist je dat je past betaalt wanneer er iemand op jouw advertenties klikt? Omdat je per klik betaalt, stemmen we campagnes, doelgroepen en zoekwoorden zo af, dat die klikken van jouw potentiële klanten komen. Als je per click betaalt, wil je natuurlijk wel dat die klikken komen van mensen die naar jouw producten of diensten zoeken! 

Welkom in de wereld van het Google algoritme! Meer weten over hoe dit algoritme werkt?

Bel ons

Mail ons