Adverteren op Google

Hoog, hoger, hoogst.

Slim zoekmachine adverteren, dat is SEA wat ons betreft. Zo heb je snel en gericht resultaat. Wij realiseren een Google Ads campagne (voorheen Google Adwords) gericht op de belangrijke pagina’s en zoekwoorden binnen je website. Daarbij zijn we Google Partner, wat betekent dat we volgens Google de kennis, kunde en ervaring hebben om effectieve SEA campagnes op te zetten en te beheren.

Wat is Search Engine Advertising?

Meteen op nummer 1.

Adverteren op Google , ook wel Search Engine Advertising (SEA), is een efficiënte manier om direct meer bezoekers op je website te krijgen. Je wil ‘hoger in Google’, maar liever niet weken of maanden wachten op resultaat? In dat geval is SEA en perfect medium. 

Google SEA

Afhankelijk van je branche en doelen, heeft Google adverteren meerdere platformen die aansluiten bij verschillende doelen. Zo kun je in Google adverteren zichtbaar zijn door middel van o.a. ’Search Ads’, ‘Display Ads’, ‘Shopping Ads’, ‘Video Ads’. Daarnaast kun je ervoor kiezen om ‘Performance Max’ campagnes in zetten. Deze vorm van adverteren op Google maakt het mogelijk om alle Google platformen in één campagne te combineren. De mogelijkheden lijken dus wel eindeloos, maar je budget is dat natuurlijk niet.

Google adverteren kosten

Google biedt veel controle over je advertenties. Zo bepaal je bijvoorbeeld zelf jouw dagbudget. Dit betekent dat je maandelijks niet meer uitgeeft dan je wil. Als we met zoekmachine adverteren aan de slag gaan, bepalen we samen wat je doelen zijn. Dit koppelen we aan een budget. Zo weet je qua kosten waar je aan toe bent. Wij monitoren en optimaliseren jouw campagnes vervolgens, zodat je een optimaal resultaat haalt binnen je budget. Of het nu gaat om contactmoment, leads, reserveringen, of productverkopen.

De kracht van adverteren op Google

Adverteren op Google biedt de kans om real-time advertenties aan te passen. Door de rapportages en inzicht in data die dit medium geeft, krijgen we inzicht in wat er werkt en wat vooral niet werkt. Op basis van deze bevindingen passen we aan en stellen we bij. Wat adverteren op google zo krachtig maakt? opsomming:

  • Gericht op conversie (aankopen, leads)
  • Vast budget (nooit meer uitgeven dan afgesproken)
  • Direct ‘live’ (snel resultaat)
  • Meetbaar (live rapportages)
  • Doelgericht adverteren (nauwkeurig doelgroep bepalen)

Verschil SEA en SEO

Als het gaat om SEA en SEO, hoef je niet te kiezen. Door SEO en SEA te combineren, zul je uiteindelijk de beste resultaten behalen. Dit omdat ze elk hun eigen korte- en langetermijnvoordelen hebben en elkaar versterken!

SEO is alles wat je doet om ervoor te zorgen dat je website hoger in de zoekresultaten verschijnt, zelfs als je Google er niet voor betaalt. Het opbouwen van autoriteit in zoekmachines heeft echter tijd nodig.

SEA daarentegen geeft direct resultaat! SEA geeft daarbij de mogelijkheid om mensen te bereiken waarvan de kans groot is dat ze daadwerkelijk iets willen kopen. Welkom in de wereld van het Google algoritme! Meer weten over hoe dit algoritme werkt?

Step-by-step

Dit is hoe we het gaan aanpakken

Een succesvolle aanpak is een doordachte aanpak. We nemen je hierin graag bij de hand volgens een duidelijke en gestructureerde werkwijze.

Specialisten

Ons team is jouw team.​

Waarom kiezen voor één marketing specialist in je team als je samen met James Robinson ook een heel marketingteam kunt bouwen? Wij zijn James Robinson, jouw nieuwe marketingmedewerker. Ons team is jouw team!

Een complete marketingmix

Step your game up.

Elk middel heeft zijn eigen rol in een effectieve marketingmix. Een team kan niet alleen uit spitsen bestaan.

Eerst zien, dan geloven?

Cases

Een greep uit onze projecten waar we trots op zijn en waar we met een grote glimlach over praten.

Alles over marketing

Newsroom

(Online) marketing en alles dat hiermee te maken heeft. Daar zijn we de hele dag mee bezig. Ook als we niet achter het bureau zitten. We schrijven er ook graag over. Vaak kort en krachtig, soms hele verhalen of bijna kronieken. Omdat je over online marketing ook veel sprookjes, mythen en sagen leest, ontkrachten we die graag.