Hoger in Google met SEO

Hoger in Google

Hoe scoort mijn website hoger in Google? Dat is een vraag die veel ondernemers en marketeers stellen. Het korte antwoord is: door in te zetten op Search Engine Optimization, oftewel 'zoekmachine optimalisatie'.

Wat is Search Engine Optimization?

Finishing second is losing first.

Nu horen we je denken “Oké, SEO”. Maar wat kan ik concreet doen om mijn website hoger in Google te krijgen? Met andere woorden, aan welke knoppen kun je draaien om de vindbaarheid van je website te vergroten? Google zelf geeft hiervoor geen handleiding, maar een (steeds veranderende) set met richtlijnen. Hoger in Google komen is uiteindelijk geen ’trucje’. Alles draait namelijk om relevantie. Een uitgebreid zoekwoorden onderzoek is daarom essentieel als je start met SEO. Zo kijk je o.a. naar het aantal mensen dat zoekt naar termen waarin je wil scoren en het hoe groot de concurrentie is op die zoekwoorden. 

Het belang van bovenaan in Google staan.​

Je hebt een prachtige website waar je trots op bent! Laat de bezoekers dus maar komen! Toch? Helaas komen die bezoekers niet vanzelf. Er zijn veel kanalen die je in kunt zetten om die bezoekers naar jouw website te trekken. Zo kun je gaan adverteren op bijvoorbeeld Google of Social Media. Maar stop je uiteindelijk met adverteren, neemt je bezoekersaantal ook weer af. Bovenaan komen in Google op relevante zoekwoorden gaat je een duurzame stroom aan bezoekers, en dus uiteindelijk, klanten opleveren. Staat jouw website niet bij de eerste paar resultaten van Google? Dan kun je aanzienlijk minder bezoekers verwachten. De gevleugelde uitspraak luidt niet voor niets “the best hiding place for a dead body is on the 2nd page of Google”.

Hoe komt mijn website hoger in Google?​

Je website hoger laten scoren in Google is een arbeidsintensief, doorlopend proces. Kortweg, draait het om zo relevant mogelijk te zijn voor potentiële bezoekers. Google en andere zoekmachines scannen regelmatig jouw webpagina’s, om te bepalen hoe relevant ze zijn voor bepaalde zoekwoorden. Dit doen deze zoekmachines automatisch, met gebruik van ‘robots’. Je wil jouw website zo instellen en optimaliseren, dat het voor deze ‘robots’ duidelijk is waar je pagina’s over gaan. Samengevat, wil je jouw website optimaliseren om zowel mensen als deze robots tevreden te stellen. Je kunt je voorstellen dat dit een complexe onderneming is. Deze ‘complexe onderneming’ bestaat uit een viertal pilaren: technische SEO, on-page SEO, content en autoriteit. Maar uiteindelijk draait veel om zoekwoorden. Beter gezegd, om de juiste zoekwoorden!

SEO uitbesteden

Oke, we hebben nu in dik 350 woorden kort uitgelegd hoe je met jouw website hoger in Google kunt scoren. Dit is natuurlijk pas het topje van de ijsberg. Want we zijn in vogelvlucht door de vele disciplines van SEO gegaan. Word je hier nu enthousiast van of juist een beetje ontmoedigd? 

In dat laatste geval, nodigen we je graag uit om te kijken wat jouw doelen zijn met SEO. En om te kijken op welke woorden je hoger wil scoren in zoekmachines. We raden je sowieso aan onze gratis SEO Scan aan te vragen. Hiermee laten we je zien hoe jouw website bovenaan in google kan komen. Uiteraard op basis van de juiste zoekwoorden.

Hoe je dat doet? Neem even 1 minuutje de tijd. Vul jouw website en contactgegevens in en je ontvangt een beknopte SEO analyse. Binnen één werkdag heb je ‘m in je mailbox! Zo krijg je direct inzicht in hoe je ervoor staat in Google en op welke zoekwoorden je kunt scoren. Onze quickscan is niet alleen gratis, maar ook vrijblijvend!