Hoger in Google met SEO

Zoekmachine optimalisatie.

Hoe scoort mijn website hoger in Google? Dat is een vraag die veel ondernemers en marketeers stellen. Het korte antwoord is: door in te zetten op Search Engine Optimization, oftewel 'zoekmachine optimalisatie'.

Wat is Search Engine Optimization?

Finishing second is losing first.

Nu horen we je denken “Oké, SEO”. Maar wat kan ik concreet doen om mijn website hoger in Google te krijgen? Met andere woorden, aan welke knoppen kun je draaien om de vindbaarheid van je website te vergroten? Google zelf geeft hiervoor geen handleiding, maar een (steeds veranderende) set met richtlijnen. Hoger in Google komen is uiteindelijk geen ’trucje’. Alles draait namelijk om relevantie. Een uitgebreid zoekwoorden onderzoek is daarom essentieel als je start met SEO. Zo kijk je o.a. naar het aantal mensen dat zoekt naar termen waarin je wil scoren en het hoe groot de concurrentie is op die zoekwoorden.

Het belang van bovenaan in Google staan.​

Je hebt een prachtige website waar je trots op bent! Laat de bezoekers dus maar komen! Toch? Helaas komen die bezoekers niet vanzelf. Er zijn veel kanalen die je in kunt zetten om die bezoekers naar jouw website te trekken. Zo kun je gaan adverteren op bijvoorbeeld Google of Social Media. Maar stop je uiteindelijk met adverteren, neemt je bezoekersaantal ook weer af. Bovenaan komen in Google op relevante zoekwoorden gaat je een duurzame stroom aan bezoekers, en dus uiteindelijk, klanten opleveren. Staat jouw website niet bij de eerste paar resultaten van Google? Dan kun je aanzienlijk minder bezoekers verwachten. De gevleugelde uitspraak luidt niet voor niets “the best hiding place for a dead body is on the 2nd page of Google”.

Hoe komt mijn website hoger in Google?​

Je website hoger laten scoren in Google is een arbeidsintensief, doorlopend proces. Kortweg, draait het om zo relevant mogelijk te zijn voor potentiële bezoekers. Google en andere zoekmachines scannen regelmatig jouw webpagina’s, om te bepalen hoe relevant ze zijn voor bepaalde zoekwoorden. Dit doen deze zoekmachines automatisch, met gebruik van ‘robots’. Je wil jouw website zo instellen en optimaliseren, dat het voor deze ‘robots’ duidelijk is waar je pagina’s over gaan. Samengevat, wil je jouw website optimaliseren om zowel mensen als deze robots tevreden te stellen. Je kunt je voorstellen dat dit een complexe onderneming is. Deze ‘complexe onderneming’ bestaat uit een viertal pilaren: technische SEO, on-page SEO, content en autoriteit. 

SEO uitbesteden

Oke, we hebben nu in dik 350 woorden kort uitgelegd hoe je met jouw website hoger in Google kunt scoren. Geen toeval overigens, want een kwalitatieve pagina op je website bevat vanuit SEO perspectief minimaal 350 woorden ;). Dit is natuurlijk pas het topje van de ijsberg. We zijn in vogelvlucht door de vele disciplines van SEO gegaan. Word je hier nu enthousiast van of juist een beetje ontmoedigd? 

In dat laatste geval, nodigen we je graag uit om te kijken wat jouw doelen zijn met SEO en op welke woorden je hoger wil scoren in zoekmachines. In beide gevallen raden we je aan onze gratis SEO Scan aan te vragen. 

Hoe je dat doet? Je vult in minder dan 1 minuut jouw website en contactgegevens in en je ontvangt van ons binnen 48 uur een beknopte SEO analyse van jouw website. Zo heb je direct een inzicht in hoe je ervoor staat in Google en op welke zoekwoorden je op korte termijn kunt scoren. Onze quickscan is niet alleen gratis, maar ook vrijblijvend!

Step-by-step

Dit is hoe we het gaan aanpakken

Een succesvolle aanpak is een doordachte aanpak. We nemen je hierin graag bij de hand volgens een duidelijke en gestructureerde werkwijze.

Stap 1

Nulmeting

Hoe staat je website er op dit moment voor in Google? Met de kennis uit de nulmeting gaan we aan de slag.

Stap 2

Zoekwoorden onderzoek

Welke zoekwoorden passen bij jouw bedrijf? We brengen in kaart wat het zoekvolume en de haalbaarheid van een goede ranking op deze keywords is.

Stap 3

SEO copywriting

Voor de geselecteerde zoekwoorden gaan we aan de slag met teksten die zijn geoptimaliseerd voor een goede vindbaarheid in zoekmachines.

Stap 4

Linkbuilding

We bouwen een netwerk van (relevante) websites die naar jouw pagina's verwijzen. Ze verhogen we de 'autoriteit' van je website, voor hoger scorende pagina's.

Stap 5

Google Analytics

Meten is weten. We stellen Google Analytics in dat we de resultaten op gebied van organische vindbaarheid kunnen vergelijken met de gestelde doelen.

Stap 6

Realtime rapportage

Je kunt de voortgang en vorderingen volgen via een realtime rapportage. Daarnaast houden we je op de hoogte van de vervolgstappen.

Specialisten

Ons team is jouw team.​

Waarom kiezen voor één marketing specialist in je team als je samen met James Robinson ook een heel marketingteam kunt bouwen? Wij zijn James Robinson, jouw nieuwe marketingmedewerker. Ons team is jouw team!

Een complete marketingmix

Step your game up.

Elk middel heeft zijn eigen rol in een effectieve marketingmix. Een team kan niet alleen uit spitsen bestaan.

Eerst zien, dan geloven?

Cases

Een greep uit onze projecten waar we trots op zijn en waar we met een grote glimlach over praten.

Alles over marketing

Newsroom

(Online) marketing en alles dat hiermee te maken heeft. Daar zijn we de hele dag mee bezig. Ook als we niet achter het bureau zitten. We schrijven er ook graag over. Vaak kort en krachtig, soms hele verhalen of bijna kronieken. Omdat je over online marketing ook veel sprookjes, mythen en sagen leest, ontkrachten we die graag.