Social Media Marketing

It's a contact sport.

Het duurde 13 jaar voordat de TV 50 miljoen mensen 'gebruikers' had. Instagram had hier 13 maanden voor nodig.

Social media marketing met effect?

Blijf actief en interactief.

“Kunnen jullie hier een advertentie maken voor onze socials?” is een vraag die we vaker te horen krijgen. Uit deze vraag blijken direct twee misvattingen over social media marketing. Nu zijn we dit als marketing bureau wel gewend; last-minute en adhoc acties. Geen probleem!

Maar wil je social media marketing nu écht effectief inzetten, zorg je voor structuur en een planning. In zo’n planning, of ‘contentkalender’, bedenk je vooraf wat je gaat communiceren en met welk doel. Maar de grootste fout, zit ‘m in het woordje ‘advertentie’. Je onderliggende boodschap mag zeker commercieel zijn, maar je wil geen platte advertenties de wereld in gaan slingeren! Keep it social ;). Hoe het dan wel moet lees je hier:

De kracht van social media marketing

Sinds de opkomst van social media, zijn we de socials elk jaar actiever gaan gebruiken. We gebruiken niet alleen steeds meer platformen. We spenderen ook elk jaar weer meer minuten op elk platform. De gemiddelde Nederlander gebruikt maar liefst 4,2(!) social media platformen en is er dagelijks ongeveer 2 uur op actief. Een perfect platform om je doelgroep te bereiken dus.

Meer cijfers over het social media gebruik in Nederland kun je trouwens hier vinden.

Marketing via Facebook, Instagram of LinkedIn?

Afhankelijk van je doelgroep (demografie, locatie, interesses) kies je de platformen die centraal staan binnen je social media marketing strategie. Verkoop je bijvoorbeeld hippe meubels? Dan is Pinterest een heel effectief medium. B2B dienst? Denk dan aan LinkedIn. Wil je vooral jongeren bereiken? Dan kom je al snel op Instagram of TikTok uit.

Maar hoe kies je het juiste platform zonder te veel aannames te doen? In een strategische intake bepalen we je doelen en doelgroepen. 

Contentkalender

Of je social media marketing nu wilt uitbesteden, of er zelf actief mee aan de slag? In beide gevallen is een contentkalender onmisbaar. Deze geeft je namelijk structuur en overzicht! Op basis van de social media strategie die je hebt opgesteld, ga je in jouw contentkalender plannen welke over welke onderwerpen je gaat communiceren, op welke data en op welke doelgroepen je gaat richten. Ook pas je hier jouw boodschap aan per social media kanaal. De tijd van klakkeloos dezelfde posts op Facebook, Instagram en LinkedIn plaatsen is voorbij!

Social media marketing uitbesteden​

Zelfs aan de slag met social media marketing, maar zoek je een strategische basis? Of je social media marketing aan een bureau uitbesteden? In beide gevallen raden we je aan om een uurtje van jouw en onze tijd in te plannen voor een vrijblijvende strategische intake. Samen kijken we naar de huidige status van je kanalen en wat je wil bereiken. Zoek je bijvoorbeeld meer klikken naar je website, meer interactie op je socials of wil je jouw volgers uitbreiden?

Step-by-step

Dit is hoe we het gaan aanpakken

Een succesvolle aanpak is een doordachte aanpak. We nemen je hierin graag bij de hand volgens een duidelijke en gestructureerde werkwijze.

Specialisten

Ons team is jouw team.​

Waarom kiezen voor één marketing specialist in je team als je samen met James Robinson ook een heel marketingteam kunt bouwen? Wij zijn James Robinson, jouw nieuwe marketingmedewerker. Ons team is jouw team!

Een complete marketingmix

Step your game up.

Elk middel heeft zijn eigen rol in een effectieve marketingmix. Een team kan niet alleen uit spitsen bestaan.

Eerst zien, dan geloven?

Cases

Een greep uit onze projecten waar we trots op zijn en waar we met een grote glimlach over praten.

Alles over marketing

Newsroom

(Online) marketing en alles dat hiermee te maken heeft. Daar zijn we de hele dag mee bezig. Ook als we niet achter het bureau zitten. We schrijven er ook graag over. Vaak kort en krachtig, soms hele verhalen of bijna kronieken. Omdat je over online marketing ook veel sprookjes, mythen en sagen leest, ontkrachten we die graag.