What's in it for you?
Wat is een huisstijl?
Je huisstijl is de sleutel tot het succes van je bedrijf. Het bepaalt niet alleen je imago, maar helpt ook vertrouwen te scheppen bij potentiële klanten. Daarbij verhoogt een herkenbare huisstijl de waarde van je merk. Die herkenbaarheid zorgt ervoor dat mensen aan jouw merk denken wanneer de behoefte aan jouw producten of dienst ontstaat. Je hebt 7 seconden om een eerste indruk achter te laten. Zorg ervoor dat dit de juiste is! Hebben wij de juiste indruk al gewekt? Â
Huisstijl vs. Branding​
Je huisstijl is meer dan alleen een bedrijfslogo laten maken. Het is onderdeel van je ‘branding’. Een term die je vaak om de oren vliegt als het gaat over marketing. Maar wat is het verschil? Branding is een continu proces, waarin je alle aspecten van je merk bepaalt. Dit start met het bepalen van een strategie, waarin je de identiteit van je bedrijf en het merk vastlegt. Dit wordt de input voor het ontwikkelen van jouw merk. Die huisstijl is vervolgens de uitstraling die je toepast op communicatie uitingen. Zo zorg je ervoor dat jouw communicatie het juiste gevoel oproept bij je doelgroep. Of beter gezegd nog, zodat je uitstraling jouw potentiële klanten aanspreekt. Klaar voor een nieuw imago?
Branding bij James Robinson
Of de marketing guru’s het nu branding, huisstijl, corporate identity of brand identity noemen maakt wat ons betreft weinig uit. Uiteindelijk gaat het erom dat jij als ondernemer, marketeer of marketingmanager in je communicatie uitstraalt wat je wil uitstralen. En dat je dit consequent doorvoert. Er wordt vaak gedacht dat een huisstijl hetzelfde is als ‘logo laten maken’. Maar een complete huisstijl omvat veel meer. Bij James Robinson komen we in de volgende vier stappen tot een professionele uitstraling: creatieve sessie, moodboard, logo ontwerp en brandbook. Als je besluit jouw visuele identiteit door James Robinson te laten maken, volgen we de volgende stappen: