Leads

Betere aanvragen.

Je wilt meer én betere aanvragen voor jouw product of dienst. Zorg voor een goed gevulde (mailing)lijst van 'ready-to-buy' leads.

Leadgeneratie

Marketing that leads to sales.

Het genereren van leads is iets waar veel bedrijven mee worstelen. Ongeacht de branche zijn kwalitatieve leads onmisbaar in het aantrekken van nieuwe klanten. Zeker wanneer de drempel tot aankoop van jouw dienst of product relatief hoog is. Die drempel kan hoog zijn door de complexiteit of de prijs van hetgeen je aanbiedt. Je kunt je voorstellen dat een organisatie die dure softwarepakketten verkoopt, anders met leads om zal gaan dan een webshop met sneakers. Maar hoe krijg je die kwalitatieve aanvragen binnen?

Wat is een lead?

De definitie van een lead zal heel erg afhangen van de persoon aan wie je de vraagt stelt. Marketing en sales zullen je beiden een ander antwoord geven.

Vult iemand een contactformulier op je website in? Dan zal de marketeer dit bestempelen als een lead.

Iemand van sales zal het (nog) niet met hem eens zijn, omdat de kwaliteit van de lead nog niet is vastgesteld. Want hoe geïnteresseerd is deze persoon überhaupt?

Kwaliteit van leads bepalen

Doelgroep

Marketing en sales zullen op elkaar moeten worden afgestemd. Om vanaf het eerste ogenblik te bepalen of een contactmoment als lead geteld mag worden, wil je jouw doelgroep of zelfs persona bepalen. Zo bekijk je de leads die in het verleden overgegaan zijn tot aankoop. Welke gemene delers kun je hier vaststellen?

Leadscoring
 

Door gebruik te maken van leadscoring ga je nog een stapje verder. Je gaat punten toekennen aan je leads op basis van hun gedrag en kenmerken die voor jou belangrijk zijn. Zo ken je aan elke lead een eigen score toe. Dat kan bijvoorbeeld een score van 1 tot 5 zijn. Stel, je hebt een persona bepaalt die woont in de provincie Zeeland, tussen de 30-40 jaar oud is en in HR werkt. Iemand met een dergelijk profiel heeft zich vervolgens ingeschreven voor jouw nieuwsbrief en heeft de afgelopen 3 mailings geopend. Als de 5 genoemde kenmerken en acties elk als 1 punt zouden tellen, zou je deze lead de score 5 geven. Een kwalitatieve lead in dit voorbeeld!

Leads genereren

Klaar om je bedrijf te laten groeien met door kwalitatieve leads binnen te halen? Of je nu hulp nodig hebt bij het opstellen van een leadscoring strategie, contentcreatie of het opstellen van persona, we’ll lead the way! Je kunt ook maandelijks kwalitatieve aanvragen binnenkrijgen en alles uit handen geven.

Bel ons

Mail ons