James Robinson x Hyrox Maastricht 2025:

Team samenstellingen bekend

1 februari 2023

5 SEO quick wins

Scoren in Google is niet altijd even makkelijk, toch zijn er SEO quick wins die ervoor kunnen zorgen dat jij nog beter scoort!

Online Marketeer met computer op schoot

1. Optimaliseren is soms beter dan nieuwe content creëren.

SEO is bij blijven met nieuwe content en een onophoudelijke zoektocht naar de juiste zoekwoorden waarop je gevonden wil worden, maar niet altijd! Je kent het riedeltje wel. Content schrijven, een Google bot die je website doorspit om je pagina te indexeren en misschien dat je in de top 3 zoekresultaten staat voor jouw gekozen, nieuwe, zoekwoord. Je concurrenten zitten echter niet stil en zullen proberen om je content te overtreffen. Het is dus enorm belangrijk om eigen content te blijven optimaliseren. Of sommige stukjes zelfs compleet te vernieuwen!

  • Voeg meer interessante of belangrijke informatie toe.
  • Verbeter de afbeeldingen op de site.
  • Voeg content van verschillende pagina’s samen.
  • Voeg meer interne & externe linkjes toe die belangrijk zijn voor je content.

Maar hoe kom je erachter welke pagina’s updates nodig hebben? Simpel! Je kunt via Google Analytics kijken welke pagina’s waarbij een hoop organisch verkeer afneemt. Dit zijn de pagina’s die je zou kunnen verbeteren of nieuwe content toepassen.

2. Mobieltjes in de mode: zorg dat je website er top uitziet op elk apparaat!

Dit is een SEO quick win die misschien net iets minder quick is, maar wel een enorme win! Mobielvriendelijke sites. Belangrijk voor SEO, maar ook zeker voor je gebruiksvriendelijkheid.

Mobiele gebruikers nemen toe, waarbij ook nog eens de populariteit voor laptops en desktops alleen maar afneemt. Mobiele landingspagina’s zijn dus belangrijker dan ooit en die ontwikkeling heeft Google ook opgemerkt. Google is sinds een paar jaar bezig met ‘mobile-first indexing’. Dit is precies wat je denkt dat het is. Waar Google vroeger je desktop website bekeek, crawlde en indexeerde. Kijkt Google nu eerst naar de mobiele versies van je website. Belangrijk om deze dus in orde te hebben!

Benieuwd of jouw website geschikt is voor de mobiele versies van jouw bezoekers? Doe de test hier!

3. Interne linkbuilding: Bouw een sterk fundament voor je website.

Dat linkjes uitwisselen hoort bij SEO wist je hoogstwaarschijnlijk al, maar wist je ook dat het enorm belangrijk is om te verwijzen naar andere pagina’s op je eigen website?

Het is namelijk zo dat een Google bot terecht komt op jouw homepage en je tekstbestand bekijkt om te weten hoe hij je website moet crawlen. In dit tekstbestand komt de bot je sitemap tegen; een belangrijk overzicht van de hele website. Hierna wordt de homepagina bekeken en volgt de Google bot de eerst link die hij tegenkomt, dan de tweede, en zo gaat hij de hele website af! Door linkjes te volgen weet Google welke pagina’s met elkaar te maken hebben en hoe je website is opgebouwd. Enorm belangrijk dus om pagina’s die goed moeten scoren, goed door te linken met elkaar!

computer op Search Console voor SEO quick win optimalisatie

4. Low-Hanging fruit: Pluk de makkelijkste zoekwoorden.

Een échte SEO quick win! Search Console is je beste vriend als het aankomt op makkelijke zoekwoorden vinden. Je kunt in Search Console kijken naar ‘Prestatie’, hier zie je het kopje ‘Zoekopdrachten’. Hier zie je in een oogopslag met welke zoekwoorden jouw pagina wordt vertoond zonder dat je er tijd en energie in hebt gestoken! Deze pagina kun je dan optimaliseren voor dat desbetreffende zoekwoord om zo op korte termijn nóg hoger te komen op Google’s zoekresultaten.

5. Hosting is jouw held

We hebben het deze blog ook al veel over content, zoekwoorden en linkbuidling gehad, maar vergeet niet dat de technische kant net zo belangrijk is voor je SEO! Een hosting service is dé plek die regelt waar jouw domein zich online bevindt. Deze service heeft invloed op je positie in de zoekresultaten en dat het bounce percentage wordt verlaagd. Ook heeft de service invloed op de laadduur van je website. Dit is erg belangrijk aangezien je website de eerste ervaring kan zijn van een potentiële klant. Hoe beter die ervaring, hoe groter de kans dat ze bij je terug komen!

En je kan het misschien al raden, maar hoe beter de ervaring van de bezoekers, hoe hoger Google jou zet in de zoekresultaten.

Met deze stappen kun je beter scoren en je zichtbaarheid vergroten! Vooral de moeite waard om ermee aan de slag te gaan. Hulp nodig als het aankomt op SEO? Je kunt altijd contact opnemen met ons.

Let op! Deze blog doet mee met de competitie van 2023! De scheids kan de spelregels hebben veranderd als je wil concurreren in een nieuw seizoen.

Wellicht ook interessant

Mooi een-zweetje: Merken haken in op Memphis

16 juni 2024

De kracht van directe communicatie

1 mei 2024

Maak zelf een contentkalender voor social media!

22 februari 2024

Meer dan 175 ondernemers ontvangen iedere maand een update uit onze Newsroom.

Óf inspireer anderen en deel onze Newsroom.

Facebook
LinkedIn