1 maart 2023

TikTok it to the top

TikTok wie kent het niet? Het is een van de snelst groeiende social media platformen sinds tijden en dat niet alleen onder jongeren! Dat maakt TikTok het perfecte speelveld voor bedrijven die op zoek zijn naar een creatieve manier om hun merk te promoten. Hoewel TikTok vaak wordt gezien als het platform met grappige dansjes, tutorials of uitdagingen, is het veel meer dan dat. TikTok biedt bedrijven de ruimte om hun creativiteit de vrije loop te laten en hun merk te laten stralen, maar hoe zorg je ervoor dat jouw TikTok marketing opvalt? Maak je geen zorgen, wij zijn er om je te helpen!

Tiktok marketing van James Robinson

TikTok Marketing Strategie

Het is makkelijker gezegd dan gedaan, om je te storten in de verschillende dansroutines en het principe van hoe TikTok nu precies werkt. Er komt nét iets meer bij kijken dan dat. Denk aan wat je doelgroep zou willen zien? Wat houdt ze bezig? En vooral waar zijn ze in geïnteresseerd?

Zodra je daar alle antwoorden op hebt, kun je vandaag nog beginnen met het creëren van boeiende, creatieve inhoud en je zult zien hoe snel je jouw doelgroep kunt bereiken en jouw bedrijf kunt laten groeien als nooit tevoren! Wat een TikTok marketing strategie zo krachtig maakt is dat er verschillende doelen zijn die je kunt behalen, zoals:

• Employer Branding
  • Naamsbekendheid vergroten
  • Betrokkenheid & Interactie stimuleren
  • Producten & Diensten promoten
  • Doelgroepbereik vergroten
  • Concurreren met andere merken

TikTok it to the people

TikTok is al lange tijd niet meer alleen populair bij jongeren, dat is een ouderwets idee! Het platform is namelijk in 2022 met wel 62% gegroeid onder de 40-plussers. De verwachting is dan ook dat het aantal gebruikers de komende tijd alleen nog maar zal gaan stijgen, dus waar wachten we nog op? Laat die dansmoves maar eens zien!

Van cringe naar cash

TikTok is niet álleen een snel groeiend populair platform, maar ook nog eens een goedkopere manier om je doelgroep te bereiken met advertenties! Wie wil dat nou niet? Je kunt er ook voor zorgen dat jouw korte video bij de juiste mensen terecht komt, in plaats van organisch. Er zijn verschillende manieren waarmee je kunt adverteren op TikTok, dus als je liever niet dansend langskomt voor je doelgroep kun je ze ook op vele andere creatieve manieren bereiken! Vergeet niet dat leden op TikTok juist op zoek zijn naar nieuwe merken en nieuwe producten!

Wil jij de dans wagen en beginnen op TikTok? Wij kunnen je helpen!

Isa, stagiaire die onderzoekt hoe een TikTok Marketing strategie zou werken voor een klant
3 stagiaires die in de doelgroep kunnen vallen voor een tiktok marketing campagne