James Robinson x Hyrox Maastricht 2025:

Team samenstellingen bekend

Conversies

Meer verkopen.

'Likes don't pay the bills'. Uiteindelijk draait het om verkopen. Je wilt meer verkopen, reserveringen of aanvragen, kortom: conversies genereren.

Wat is een conversie?

Content is king, conversion is queen.

Laten we beginnen met wat conversies zijn. Als een bezoeker ‘converteert’ op je website, voert hij een waardevolle actie uit. Denk bij een restaurant aan een reservering, bij een webshop aan een aankoop en bij een advocatenkantoor aan het invullen van een contactformulier. Kortweg: van gewone bezoeker, tot klant of lead.

Meer conversies, meer klanten

Logisch toch? Meer conversies is meer omzet. Maar heb je er al eens bij stilgestaan dat je dit op meerdere manieren kunt realiseren? Als 1 op de 100 websitebezoekers converteert kun je namelijk deze dingen doen:

Een combinatie van beiden zou natuurlijk een nog grotere boost aan je business kunnen geven.

Converseren dan converteren

We hebben het al gezegd. Likes don’t pay the bills en dat klopt. Maar al je marketingactiviteiten richten op kopers en klanten is geen duurzame marketingstrategie. Zie het als oogsten zonder zaaien. Dat ‘zaaien’ in deze vergelijking is naamsbekendheid. Bezoekers van je website die niet (direct) overgaan tot een aankoop zijn daarom alles behalve nutteloos. Dus likes don’t pay the bills, but it pays to be liked. Een gebalanceerde marketingmix is daarom een must. Aan de slag met een effectieve marketingmix? Vraag dan een gratis adviesgesprek aan.