8 november 2019

Het belang van een goede accountant

Ik zeg het eerlijk: Ik vind er geen bal aan. Wat? Boekhouden, factureren, financiën, belasting en ga zo maar door. Tegelijkertijd is het wel héél belangrijk dat het gedaan wordt en dat het goed gedaan wordt. Ieder commercieel bedrijf, hoe ideologisch ook, moet de financiën op orde hebben. Het laatste wat je wilt is problemen met óf over geld en aller-allerlaatste wat je wilt is ruzie met de Belastingdienst.

Euregio HabetsRoyen

Gelukkig bekommert Robin zich binnen James Robinson om ieder document waar een €-teken op staat. Maar Robin is net als ik eigenlijk ook veel liever bezig met het uitwerken van creatieve concepten en ideeën dan om urenlang in de boekhouding te zitten. Wij vinden het wel ontzettend belangrijk dat James Robinson een gezond bedrijf is en blijft en dat alles tot twee cijfers achter de komma klopt. Daarom is het des te belangrijk om een goede partner te hebben die dit wél leuk vindt en er wél goed in is. Wij hebben deze partner gevonden in Euregio HabetsRoyen. Daar zijn we erg blij mee.

2009

Toen Robin in 2009 startte met haar bedrijf, Robina Design, timmerden haar ouders al enkele jaren aan de weg als zelfstandig ondernemers. Zij wilden ook, net als wij, dat alles financieel goed geregeld was. Daarom kwam Joyce den Harder, een van de vier partners van Euregio HabetsRoyen één keer per kwartaal langs op het kantoor van Jacobs Exclusief (inmiddels Jacobs Trading) in Berg en Terblijt. Ze namen dan samen het kwartaal door en het team van Joyce zorgde dat alle financiën altijd pico-bello in orde waren.

No-nonsense

Toen het moment daar was dat Robin haar KVK-inschrijving in de pocket had, moest ze ‘opeens’ ook een boekhouding gevoerd worden en omzet- en inkomstenbelasting gedaan worden. Ze had geen idee waar te beginnen waarop Joyce zei: Geen probleem. We pakken jouw boekhouding er wel bij als ik een keer per kwartaal bij je ouders ben. Zo gezegd, zo gedaan. No-nonsense. Joyce regelde het gewoon. En dat doet ze nog steeds overigens.

Joyce, Brandon, Mat

Of het nu om Joyce gaat, die strategisch met ons meekijkt en altijd bereikbaar is voor ‘moeilijke vragen’. Of het nu om Brandon gaat die Robin helemaal wegwijs maakt in MoneyBird. Of dat het nu om Mat gaat die een engelengeduld heeft m.b.t. al onze vragen over salaris- en personeelsbeleid: Ze nemen de tijd, leggen het net zo vaak uit totdat we het snappen én zorgen dat alles perfect geregeld is. Deze drie in het bijzonder, maar daarmee wil ik niets te kort doen aan de rest van het ruim 40 man tellende team van Euregio HabetsRoyen.

Euregio HabetsRoyen snapt ons, ons bedrijf en onze markt. Mede door hen kunnen wij zorgeloos ondernemen en ons focussen op creativiteit. Wij gunnen dan ook iedere andere ondernemer en onderneming een partner zoals Euregio HabetsRoyen.